logo familie schutterstichting

legaten en giften

subsidies recent aanvragen

Recent

Door de coronapandemie, die in 2020 ook in Nederland toesloeg, werd er logischerwijze niets meer georganiseerd. Dat kon of mocht eenvoudig niet. Er kwamen dan ook vrijwel geen verzoeken tot ondersteuning bij de stichting binnen. Slechts een klein aantal aanvragen werden in de periode van 2020 tot op heden, maart 2023, gehonoreerd. Zo konden wij De Rijdende Popschool uit Garmerwolde blij maken met een bedrag van €1500,- en de Kloostergemeente van Ten Boer ondersteunen met een bedrag van € 3.000 voor de aanschaf van een nieuwe geluidsinstallatie.

Op ons initiatief werd in 2023 de weggeefwinkel in Ten Boer benaderd met de vraag of zij financiële steun nodig hadden. Dat bleek het geval en zo kon de stichting bijstaan in de aankoop van een elektrische kachel en een kledingrek (€ 373,42 euro). Ook de Culturele Commissie Woltersum kon op een bijdrage rekenen (€ 475,-) voor de permanente expositie van een voor het dorp belangrijke Statenbijbel. Als laatste werd in juni 2023 Stichting Wij Ten Boer ondersteunt met een bijdrage (€ 1120,-) voor het uitvoeren van een speciaal project voor senioren.